Audi TT RS MTM

 


Nemačka tjunerska kuća MTM nas uvek prijatno iznenadi sa modifikacijama modela kuće Audi. Kada je u pitanju redni petocilindarski motor, upravo je osnivač kompanije, Roland Mayer pomogao u razvoju turbo verzije ”petocilindraša” za Sport Quattro iz sredine osamdesetih godina. Izlazna snaga rane verzije agregata je bila 400 konjskih snaga. U međuvremenu su se automobili prilično promenili, kao i tehnologija, ali MTM i dalje odlično radi svoj posao.

Poslednji projekt je Audi TT RS, koji u standardnoj verziji raspolaže sa 340 KS i 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta. MTM je u ponudu stavio tri nivoa paketa od 404 do 424 KS, putem intervencije na softveru i unapređenja izduvnog sistema. Dorade su dovele i do značajnog poboljšanja performansi, te MTM-ov TT do ”stotke” stiže za 4,2 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 300 km/h.

Tu su i drugi atraktivni detalji poput MTM-ovih Bimoto naplataka od 19 cola, 15-o inčnih kočnica sa osmoklipnim čeljustima i kraćih opruga.

BMW M5 CSL


U ime proslave 25 godina postojanja M5, BMW je kreirao unikatnu verziju E60 koju je Albert Biermann, šef M divizije nazvao ”M5 CSL kojeg nikada nismo proizveli”.

Moćnom V10 je zapremina sa 5,0 l povećana na 5,5 l, instalirani su usisnici od ugljeničnih vlakana, sekundarni hladnjak ulja, a tu je i novi ”anfas”. BMW je ostao nem kada su u pitanju specifikacije, ali Bierman je spomenuo da je reč o oko 580 KS i 540 Nm. Kao što je poznato standardni M5 raspolaže sa 507 KS.

U skladu sa većom snagom motora, osnažena je i sedmostepena transmisija sa dvostrukom spojnicom koja se nalazi u aktuelnom M3. Još nešto je slično kao kod M3 kupea, a to je karbonski krov, a od istog materijala su napravljena i prednja sedišta. Uz uklanjanje zadnjih sedišta, uštedelo se oko 50 kg na masi.

Nažalost, brojke u vezi sa performansama nisu objavljene, ali u BMW-u kažu da je M5 CSL protutnjao Nurburgringom 20 sekundi brže od standardnog modela, tako da je postignuti rezultat negde oko 7:50. BMW nema planova da CSL M5 stavi u prodaju, ali svakako 2011. dobijamo novajliju sa twin-turbo V8 motorom.

Policijski Nissan GT-R


 


Kada neka zemlja ima puno izvorišta sirove nafte kao na primer Abu Dabi, onda im policija ima veliki budžet za automobile. S obzirom da su se zvaničnici ove država nekoliko puta već dokazali kao ljudi od stila koji cene originalnost, nije čudo što je najnoviji automobil u policijskoj floti ni manje ni više nego Nissan GT-R. Da (još jednom) podsetimo: Nissan GT-R iz stanja mirovanja do 100 kilometara na čas stiže za samo 3,5 sekundi, a ima maksimalnu brzinu od 310 km/h i u Evropi košta oko 80.000 evra.

Alfa Romeo Brera

 


Alfa Romeo je dokazan proizvođač kada su u pitanju najlepši četvorotočkaši današnjice. Nažalost, vozna dinamika i performanse ne idu u skladu sa pojavom i imidžom modela koji dolaze iz italijanske marke. Najbolji primer za to je Brera, odnosno fantastičan dizajn ”ukomponovan” sa razočaravajućom dinamikom.

Ipak, na sreću, tu su tjunerske kuće da to isprave. Alfa je, kao što je poznato, pre godinu dana zajedno sa Prodriveom kreirala Breru S. ”Posledice” Prodriveove intervencije su direktnije upravljanje i tvrđe oslanjanje. Izbačen je preteški pogonski sistem na sva četiri točka, što je Alfin kupe učinilo dostojnim njegovog izgleda. Sada je nastupila i Autodelta koja je kreirala nadgradnju u vidu Brere S 3,2 Compressore.

Dodavanjem kompresora na 3,2 litarski V6 (260 KS) i remapiranjem ECU-a, Autodelta je iz agregata ”iscedila” 347 KS, a uklanjanjem integralnog pogona se uštedelo 100 kg na masi. Naravno, svoje mesto je našao i diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Prodriveovo tvrdo oslanjanje je za nijansu omekšano.

Oni koji preferiraju limuzinsku varijantu takođe mogu dobiti iste modifikacije u formi Autodelte J4 3,2 C, bazirane na Alfi Romeo 159.

BMW M5 Lumma Design


 


Sa kreacijom pod imenom CLR 730 RS se tjunerska kuća Lumma Design svrstala u sam vrh prestižnih radionica poput Mansoryja.

BMW M5 u Lumminom izdanju raspolaže sa 730 KS, a porast snage od gotovo 50 procenata se može zahvaliti duetu kompresora koje je obezbedio G-Power. Maksimalna brzina ovog drumskog čudovišta je gotovo 370 km/h, a pored motora unapređen je i sistem oslanjanja, kočnice i izduv.

Enterijer CLR 730 RS je još atraktivniji u odnosu na spoljašnjost, a krasi ga kombinacija karbon fibera, konvencionalne i jelenske kože.

Volvo S60

 


Ponekad imidž koju neka kompanija ima, pored prednosti može da donese i breme. Volvo je oduvek slovio za marku koja proizvodi izuzetno bezbedne automobile, a plan je da se tako i nastavi. Sada, kada se prodaja Volvoa i izlazak iz okrilja Forda bliži, švedski proizvođač se trudi da podseti potencijalne kupce na svoje kvalitete.

Mada je Volvo S60 ”doteran” za serijsku proizvodnju, ipak jasno podseća na izuzetan S60 Concept koji je debitovao pre skoro godinu dana na NAIAS-u u Detroitu. Što je bilo i za očekivati, nema ”suicide” zadnjih vrata i futurističkog panoramskog krova. Oblik kućišta prednje svetlosne grupe je neznatno ublažen, ali ono najvažnije, ”kupeovska” forma linije krova i ”agresivni” stajling su zadržani.

Kada je jedan Volvo u pitanju, uvek treba spomenuti bezbednosne sisteme. S60 između ostalog ima i Pedestrian Detection sistem koji detektuje pešake i automatski koči do potpunog zaustavljanja kada je brzina vozila veća od 50 km/h, u slučaju da izostane reakcija vozača.

Nova švedska limuzina će debitovati na Auto salonu u Ženevi u martu 2010, dok će proizvodnja početi u Belgiji početkom leta. Konkurencija? Naravno, BMW Serije 3, Audi A4 i Mercedes-Benz C Klase.

Porsche Boxster Spyder

 

Predstavljen je na Auto salonu u Los Angelesu. Porsche definitivno kreće sa ostvarivanjem svojih velikih planova, pa sada dobijamo ”laku” verziju Boxstera bez krova koji je nazvan Spyder. Kao i klasični Spyderi iz pedesetih, krovni mehanizam je kod njega prvenstveno formalnost, a ne potpuna zaštita od spoljnih uticaja.


Inženjeri Porschea su se oslobodili 80 kg ”viška”. Pogonska snaga dolazi iz 3,4 litarskog šestocilindarskog boksera koji raspolaže sa 10 KS boosta više od Boxstera S, tako da u totalu isporučuje 320 ”konja”. Uz sedmostepeni PDK menjač sa dvostrukom spojnicom, sprint do ”stotke” Porsche Boxster Spyder obavlja za 4,6 sekundi.

Boxster Spyder u prodaju kreće u februaru 2010.

Audi A1 bez quattro pogona


 

Audi i quattro su kao ”prst i nokat”, ali marka iz Ingolstadta će isključiti opciju integralnog pogona za budući A1. Ova odluka pomalo čudi s jedne strane, s obzirom da Audi Metroproject Quattro Concept u samom imenu nosi čuvenu oznaku, ali s druge je epilog sasvim logičan, jer dodatna masa (i cena) nije nešto što bi trebalo da bude u skladu sa filozofijom B segmenta, pa radilo se i o premium primerku.


Budući Audi A1 će biti dostupan isključivo sa sedmostepenom S-Tronic automatskom transmisijom, a u Evropu će stići u septembru sledeće godine, zatim će uslediti sportback verzija krajem 2011., dok će kabriolet stići početkom 2012. godine. S1 će po izveštajima ući u proizvodnju u februaru 2011., i biće pogonjen 1,4 litarskim TFSI motorom koji isporučuje respektabilnih 180 KS. Sprint do ”stotke” bi trebalo da obavlja za 6,9 sekundi.