Audi TT RS MTM
Nemačka
tjunerska kuća MTM nas uvek prijatno iznenadi sa modifikacijama modela
kuće Audi. Kada je u pitanju redni petocilindarski motor, upravo je
osnivač kompanije, Roland Mayer pomogao u razvoju turbo verzije
”petocilindraša” za Sport Quattro iz sredine osamdesetih godina.
Izlazna snaga rane verzije agregata je bila 400 konjskih snaga. U
međuvremenu su se automobili prilično promenili, kao i tehnologija, ali
MTM i dalje odlično radi svoj posao.
Poslednji projekt je Audi TT RS, koji u standardnoj verziji raspolaže
sa 340 KS i 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta. MTM je u ponudu stavio
tri nivoa paketa od 404 do 424 KS, putem intervencije na softveru i
unapređenja izduvnog sistema. Dorade su dovele i do značajnog
poboljšanja performansi, te MTM-ov TT do ”stotke” stiže za 4,2 sekunde,
uz maksimalnu brzinu od 300 km/h.
Tu su i drugi atraktivni detalji poput MTM-ovih Bimoto naplataka od 19
cola, 15-o inčnih kočnica sa osmoklipnim čeljustima i kraćih opruga.
BMW M5 CSL

U
ime proslave 25 godina postojanja M5, BMW je kreirao unikatnu verziju
E60 koju je Albert Biermann, šef M divizije nazvao ”M5 CSL kojeg nikada
nismo proizveli”.
Moćnom V10 je zapremina sa 5,0 l povećana na 5,5 l, instalirani su
usisnici od ugljeničnih vlakana, sekundarni hladnjak ulja, a tu je i
novi ”anfas”. BMW je ostao nem kada su u pitanju specifikacije, ali
Bierman je spomenuo da je reč o oko 580 KS i 540 Nm. Kao što je poznato
standardni M5 raspolaže sa 507 KS.
U skladu sa većom snagom motora, osnažena je i sedmostepena transmisija
sa dvostrukom spojnicom koja se nalazi u aktuelnom M3. Još nešto je
slično kao kod M3 kupea, a to je karbonski krov, a od istog materijala
su napravljena i prednja sedišta. Uz uklanjanje zadnjih sedišta,
uštedelo se oko 50 kg na masi.
Nažalost, brojke u vezi sa performansama nisu objavljene, ali u BMW-u
kažu da je M5 CSL protutnjao Nurburgringom 20 sekundi brže od
standardnog modela, tako da je postignuti rezultat negde oko 7:50. BMW
nema planova da CSL M5 stavi u prodaju, ali svakako 2011. dobijamo
novajliju sa twin-turbo V8 motorom.
Policijski Nissan GT-R
Kada
neka zemlja ima puno izvorišta sirove nafte kao na primer Abu Dabi,
onda im policija ima veliki budžet za automobile. S obzirom da su se
zvaničnici ove država nekoliko puta već dokazali kao ljudi od stila
koji cene originalnost, nije čudo što je najnoviji automobil u
policijskoj floti ni manje ni više nego Nissan GT-R. Da (još jednom)
podsetimo: Nissan GT-R iz stanja mirovanja do 100 kilometara na čas
stiže za samo 3,5 sekundi, a ima maksimalnu brzinu od 310 km/h i u
Evropi košta oko 80.000 evra.
Alfa Romeo Brera
Alfa
Romeo je dokazan proizvođač kada su u pitanju najlepši četvorotočkaši
današnjice. Nažalost, vozna dinamika i performanse ne idu u skladu sa
pojavom i imidžom modela koji dolaze iz italijanske marke. Najbolji
primer za to je Brera, odnosno fantastičan dizajn ”ukomponovan” sa
razočaravajućom dinamikom.
Ipak, na sreću, tu su tjunerske kuće da to isprave. Alfa je, kao što je
poznato, pre godinu dana zajedno sa Prodriveom kreirala Breru S.
”Posledice” Prodriveove intervencije su direktnije upravljanje i tvrđe
oslanjanje. Izbačen je preteški pogonski sistem na sva četiri točka,
što je Alfin kupe učinilo dostojnim njegovog izgleda. Sada je nastupila
i Autodelta koja je kreirala nadgradnju u vidu Brere S 3,2 Compressore.
Dodavanjem kompresora na 3,2 litarski V6 (260 KS) i remapiranjem ECU-a,
Autodelta je iz agregata ”iscedila” 347 KS, a uklanjanjem integralnog
pogona se uštedelo 100 kg na masi. Naravno, svoje mesto je našao i
diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Prodriveovo tvrdo
oslanjanje je za nijansu omekšano.
Oni koji preferiraju limuzinsku varijantu takođe mogu dobiti iste
modifikacije u formi Autodelte J4 3,2 C, bazirane na Alfi Romeo 159.
BMW M5 Lumma Design
Sa kreacijom pod imenom CLR 730 RS se tjunerska kuća Lumma Design svrstala u sam vrh prestižnih radionica poput Mansoryja.
BMW M5 u Lumminom izdanju raspolaže sa 730 KS, a porast snage od gotovo
50 procenata se može zahvaliti duetu kompresora koje je obezbedio
G-Power. Maksimalna brzina ovog drumskog čudovišta je gotovo 370 km/h,
a pored motora unapređen je i sistem oslanjanja, kočnice i izduv.
Enterijer CLR 730 RS je još atraktivniji u odnosu na spoljašnjost, a
krasi ga kombinacija karbon fibera, konvencionalne i jelenske kože.
Volvo S60
Ponekad
imidž koju neka kompanija ima, pored prednosti može da donese i breme.
Volvo je oduvek slovio za marku koja proizvodi izuzetno bezbedne
automobile, a plan je da se tako i nastavi. Sada, kada se prodaja
Volvoa i izlazak iz okrilja Forda bliži, švedski proizvođač se trudi da
podseti potencijalne kupce na svoje kvalitete.
Mada je Volvo S60 ”doteran” za serijsku proizvodnju, ipak jasno podseća
na izuzetan S60 Concept koji je debitovao pre skoro godinu dana na
NAIAS-u u Detroitu. Što je bilo i za očekivati, nema ”suicide” zadnjih
vrata i futurističkog panoramskog krova. Oblik kućišta prednje
svetlosne grupe je neznatno ublažen, ali ono najvažnije, ”kupeovska”
forma linije krova i ”agresivni” stajling su zadržani.
Kada je jedan Volvo u pitanju, uvek treba spomenuti bezbednosne
sisteme. S60 između ostalog ima i Pedestrian Detection sistem koji
detektuje pešake i automatski koči do potpunog zaustavljanja kada je
brzina vozila veća od 50 km/h, u slučaju da izostane reakcija vozača.
Nova švedska limuzina će debitovati na Auto salonu u Ženevi u martu
2010, dok će proizvodnja početi u Belgiji početkom leta. Konkurencija?
Naravno, BMW Serije 3, Audi A4 i Mercedes-Benz C Klase.
Porsche Boxster Spyder

Predstavljen
je na Auto salonu u Los Angelesu. Porsche definitivno kreće sa
ostvarivanjem svojih velikih planova, pa sada dobijamo ”laku” verziju
Boxstera bez krova koji je nazvan Spyder. Kao i klasični Spyderi iz
pedesetih, krovni mehanizam je kod njega prvenstveno formalnost, a ne
potpuna zaštita od spoljnih uticaja.
Inženjeri Porschea su se oslobodili 80 kg ”viška”. Pogonska snaga
dolazi iz 3,4 litarskog šestocilindarskog boksera koji raspolaže sa 10
KS boosta više od Boxstera S, tako da u totalu isporučuje 320 ”konja”.
Uz sedmostepeni PDK menjač sa dvostrukom spojnicom, sprint do ”stotke”
Porsche Boxster Spyder obavlja za 4,6 sekundi.
Boxster Spyder u prodaju kreće u februaru 2010.

Audi A1 bez quattro pogona
Audi
i quattro su kao ”prst i nokat”, ali marka iz Ingolstadta će isključiti
opciju integralnog pogona za budući A1. Ova odluka pomalo čudi s jedne
strane, s obzirom da Audi Metroproject Quattro Concept u samom imenu
nosi čuvenu oznaku, ali s druge je epilog sasvim logičan, jer dodatna
masa (i cena) nije nešto što bi trebalo da bude u skladu sa filozofijom
B segmenta, pa radilo se i o premium primerku.
Budući Audi A1 će biti dostupan isključivo sa sedmostepenom S-Tronic
automatskom transmisijom, a u Evropu će stići u septembru sledeće
godine, zatim će uslediti sportback verzija krajem 2011., dok će
kabriolet stići početkom 2012. godine. S1 će po izveštajima ući u
proizvodnju u februaru 2011., i biće pogonjen 1,4 litarskim TFSI
motorom koji isporučuje respektabilnih 180 KS. Sprint do ”stotke” bi
trebalo da obavlja za 6,9 sekundi.